*Probleme de postare a comentariilor

Am remarcat, bineinteles cu ajutorul vostru, ca sistemul are ceva probleme la postarea comentariilor. Din pacate nu este din vina mea sau a setarilor facute de mine, este din vina celor care administreaza intreg domeniul blogspot, pur si simplu sistemul nu genereaza codul de securitate capcha ce trebuie tastat de voi pentru validarea comentariului respectiv. Sugerez apasarea butonului "previzualizare" de cateva ori inainte de postare, si totodata imi cer scuze pentru acest inconvenient.

miercuri, 25 februarie 2009

Dezvoltarea incompetentei.

De cate ori ati avut de a face cu autoritatile statului? Eu de cateva ori bune, mare parte din ele cu politia pentru contraventii in trafic sau viteza, chiar acum o saptamana m-a luat un radar cu detector cu tot, s-au smecherit ai dracului! L-a inchis, l-a pornit, l-a inchis iar l-a pornit, iar printre frane si demaraje, m-au "dovdit", tras pe dreapta, am asteptat un sfert de ora pana s-a intors Garcea cu procesul verbal scris, poate nu ii era suficient de clar ca eram grabit! Daca prin vest dureaza un drum dus-intors sa-ti inmatriculezi o masina, la noi trebuie sa-ti iei vro doua zile liber pentru RAR, finante, politie deoarece aceste institutii nu pot comunica intre ele, trebuie sa treci tu pe la fiecare in parte si sa le arunci un vraf de hartoage sub nas: “Baaaa tembelilor, mi-am luat masina!” La iesirea din pasajul Lujerului, pana in intersectia cu bd. Timisoara, din 5 benzi ce asteapta la semafor, doar pe cea din mijloc poti avea certitudinea ca o poti lua inainte, nu glumesc, uitati-va la marcajele de pe asfalt. Bine macar ca pana acum n-am avut nevoie de decizia instantei si nici nu m-am operat de nimic grav, iar cand am avut nevoie de infiintarea unei firme, am apelat la o avocata, ca cine stie cat amar de vreme si nervi as mai fi irosit.
Problema e alta, aceaste atitudini de “madoarencotism” s-au perpetuat si in mediul privat. Cati dintre voi nu stau la serviciu, o ora la cateva zile, cu tir de telefoane pe clientii rau platnici, sau cati v-ati pus termopane care au fost montate cu cateva zile intarziere fata de termenul contractual, sau cati ati gasit factura “umflata” la telefon, sau cati dintre voi nu au la serviciu un cretin de sef de departament sau patron care altceva decat sa urle sau sa “sape” nu stie? Pot continua asa inca doua pagini, dar nu asta e ideea. Ideea este ca aceasta natie este bolnava de incompetenta, incompetenta a devenit un brand national, oameni foarte slab pregatiti sau fara pic de viziune pot fi gasiti in posturi cheie la mai toate firmele private, la stat nu mai vorbesc... In acest sens cred ca ar trebui sa incercam fiecare sa ne facem putin mai bine treaba, sa comunicam mai eficient, sa gandim lucrurile pe termen mai lung, sa trimitem incompetentii pilosi la studii si training-uri sau sa le restrangem accesul la posturi cu responsabilitati. Acest lucru ar trebui facut inca din cabina de vot. Cred ca alta sansa n-avem sa scoatem tara asta de unde e bagata atat de adanc acum...

miercuri, 18 februarie 2009

Vitezoman de Romania.

Am o mica nelamurire, de ce un producator de vehicule destinate circulatiei publice ar construi un model care sa aiba performante cu mult peste performantele suficiente deplasarii? Nu ma refer aici la vreun Audi R8, CL600 sau vreun Carrera, deoarece muritorii de rand ca mine, nu vor detine probabil niciodata asa ceva, ma refer la vehiculele pe doua roti care sunt oarecum la indemana oricui. La cateva mii de EURO iti poti achizitiona o motocicleta veche de 8-10 ani, "dotata" cu vreo 100-110CP, avand greutatea de aproximativ 200kg. La un calcul simplu, beneficiezi de 1CP la mai putin de 3kg, va dati seama ce inseamna un astfel de vehicul ajuns in mainile persoanei nepotrivite? Eeeee si acum ma intreb pe buna dreptate, exista vreo persoana potrivita pentru asa ceva, sunt eu persoana potrivita pentru treaba asta? Atata timp cat numai in prima treapta de viteza, ai sansa sa depasesti dublul vitezei maxime admise in localitati, in treapta a cincea poti depasi dublul vitezei maxime admise in Romania, deci probabil ca nu-i nimeni potrivit pentru astfel de mini OZN-uri, doar cu o mica exceptie: VITEZOMANII.
Vitezomanii sunt persoane ce se simt bine cand vad turometrul la 15.000rpm, ce in oras sunt vizibili doar cateva fratiuni de secunda, din masini, pietonii doar ii aud, adevarati dependenti de adrenalina, iar daca vreun filtru tusgureanist trage pe dreapta un vitezoman pe doua roti pentru ca a fost incalcata legea, cine-i vinovat: producatorul, al carui singur scop de a face astfel de vehicule nu poate duce decat la incalcarea legilor de oriunde, cele 6-7 guverne care s-au perindat in ultimii 20 de ani pe la putere fara sa upgradeze infrastrutura de transport generand enorme frustrari in randul participantilor la trafic, sau vitezomanul respectiv? Retoric nu-i asa?
Cateodata acest spirit ma cuprinde si pe mine, si ce fac atunci? Dau fuga la garaj, iau mobra si trag o blana in pasajul Lujerului, iar dupa fug repede inapoi si incui bine lacatele, minunandu-ma de ce am fost in stare sa fac.
Asa ca, vitezomani din toate colturile lumii, aveti grija, cat despre cei din Romania, mare atentie domnilor, sunt o gramada de caini, soferi care nu arunca nici macar coada ochiului in oglinzile retrovizoare, scuteristi care merg fara nici o lege, doar nu li se poate suspenda nici un permis, gropane, noroaie, balti, pietre, canale destupate, alti vitezomani si multe alte elemente neprevazute.